Andrea radí

Na to, aby bola joga nielen prospešným, ale aj príjemným spestrením Vášho pobytu u nás, je žiaduce držať sa týchto rád. Ide o praktické rady, ktoré Vám prináša naša jogínka Andrea:

  • Oblečte si pohodlné, ľahké a voľné oblečenie, ktoré nebráni pohybu
  • Cvičte naboso na protišmykovej podložke alebo podlahe (koberec nie je vhodný, chodidlo nemá dobrú priľnavosť a oporu a noha sa môže pošmyknúť, hlavne, ak sa počas cvičenia potíte)
  • Na cvičenie jogy máte u nás zabezpečenú podložku, uterák a vodu na osvieženie
  • Najlepšie je cvičiť na prázdny žalúdok. Ak je to možné, cvičiť by ste mali 4 až 5 hodín po veľkom jedle a 2 až 3 hodiny po malom jedle
  • Cvičte v teplej, vyvetranej miestnosti alebo vonku, pričom by ste sa mali vyhnúť priamemu slnku
  • Pri cvičení odporúčam vybrať si kontaktné šošovky a zložiť okuliare
  • V každej skupine polôh začíname od najjednoduchších variánt a prechádzame k náročnejším, ktoré robíme pomaly, hladko a s uvedomením si každého pohybu
  • Cvičíme s plnou koncentráciou a vedomím a uvedomením si danej časti tela, ktorú práve precvičujeme
  • Pokiaľ zaujmeme a udržujeme polohu je dôležité dýchať. Kde nie sú dané špecifické inštrukcie, dýchame prirodzene (všeobecne sa nadychujeme pri pohybe smerom nahor, kde sa hruď a brucho zväčšujú a vydychujeme smerom nadol a v predklonoch, kde môže dôjsť ku kompresii hrudníku a žalúdka)
  • Udržujeme polohu tak dlho, ako je možné, bez spôsobovania si fyzickej alebo psychickej záťaže (oči, ústa, krk a brucho sú bez zbytočného napätia)
  • Oči by mali byť počas cvičenia stále otvorené, ak nie je dané inak
  • Každá hodina by mala byť ukončená aspoň 5-minútovou relaxáciou v ľahu, v polohe mŕtveho muža (Corpse pose).

So želaním pevného zdravia a radosti z cvičenia,

Vaša Andrea :)

Preto chceme, aby ste boli informovaný. Prihláste sa do nášho newslettra a budete ako prvý vedieť o akciách a novinkách v Hotel & Spa Resort Kaskady.